Sunday, June 12, 2011

Tinggal 17 hari lagi..

Salam kawan-kawan. Pejam celik pejam celik rupanya lagi 17 hari je lagi saya akan bekerja semula.  Sekejapnya masa berlalu rupa-rupanya dah hampir 3 bulan saya bercuti. Best betul dapat berehat-rehat kat rumah. Paling seronok dapat google google waktu lapang. Banyak betul input yang saya dapat walaupun tak keluar rumah. Tak kurang juga banyak duit yang ter'keluar' gara gara Cik Google google. Apapun nafsu perlu dicantas, ikut hati mati, ikut rasa binasa.Kena beringat sentiasa.
Memandangkan cuti sekolah untuk penggal ini dah habis maka esok rutin anak-anak akan kembali seperti sediakala. Begitu jugalah saya, sekolah ataupun cuti agendanya tetap serupa. Anak-anak murid mengaji pun dah mula mengaji seperti biasa. Maka rumah saya akan dipenuhi anak-anak kecil yang datang mengaji setiap petang ataupun malam. Walaupun kadang-kadang rasa letih mengajar tapi bila fikir-fikirkan hanya inilah amal jariah saya yang tak seberapa yang mampu saya infakkan untuk agama dan bangsa saya. Mudah-mudahan ia menjadi amalan yang berpanjangan oleh anak-anak murid mengaji saya yang akan memberi pahala tika saya tiada dunia nanti kerana Rasulullah pernah bersabda "Apabila mati anak Adam itu, terputuslah darinya melainkan 3 perkara iaitu anak yang soleh dan solehah yang mendoakan, sedekah jariah dan ilmu yang bermanfaat".

No comments:

Followers